fredag 18 september 2009

gäääsp!


M envisades om att sova hela natten i min säng och trots flera försök att lägga honom i sin säng kom han upp i min. Jag gissar att det är en period bara då han alltid annars sovit i sin egen säng. Likväl hoppas jag att det är en period det här som händer nu med hans påklädnad. Han har fått sådan attityd och det tar sååå lång tid nu när jag ska klä på honom. Han ska bannemig klä sig själv och det går inte med ljusets hastighet heller. Om jag råkar tala om för honom att han ska skynda sig svarar han med attityd : "Tycker du det är roligt att tjata eller?"
Jag blir både full i skratt och samtidigt stum då jag inte vet vad man svarar på sådant! Jag som alltid tyckt att han varit så lättstyrd förut. Skönt dock med en unge som har egen vilja, men om morgonen just vid påklädning och promenad till dagis bör det flyta på. Tycker i alla fall jag.

Nu är i alla fall M lämnad på dagis och jag packar min lilla väska för en liten tågtripp. Ca fyra timmar tar väl resan men jag har en god bok med mig! Läser fortfarande på Skummtimmen med johan Theorin. Jag har inte varit så aktiv den sista tiden med böckerna men jag ger mig inte. Jag ska läsa den, det har jag ju sagt!

Jag åker nog in lite tidigare tills tan för en kaffe med min vän och för att leta efter ett par bra jympaskor att promenera i. jag äslkar ju att promenera om hösten och ska väl försöka ta tag i det.
Vi hörs under helgen, jag måste skynda mig lite!Tåget går om inte allt för lång tid!
Kram och kräm YY

1 kommentar:

Patrik sa...

Va skönt att det inte bara är mitt barn som är trotsigt :)