söndag 20 september 2009

Lisbeth Sallander, vilken tjej

Igår var vi ju på bio i Falun och såg Flickan som lekte med elden. Den var riktigt bra. Eftersom jag läst boken så var jag väl lite kritisk till huruvida man skulle få med alla viktiga detaljer från den men de lyckades. Visst vissa saker kan jag tycka fattades men överlag var det bra! Med sedvanlig godispåse, popcorn och dricka satt jag som klistrad vid duken i dryga två timmar. Lisbeth Sallander, FTW!
Eventuellt blir det lite svampplockning här på dagen innan hemfärd. Trattisar finns det ju en jäkla massa av här i skogarna sägs det. Vi åt svamp till middagen igår och det är en sån juvlig höstsmak verkligen. Trattkantareller kan jag tycka bistår med mer svampsmak än vanliga gula, så jag ska verkligen försöka hitta lite som jag kan ta med hem :D

Nu morgonkaffe!

1 kommentar:

Emma sa...

Jag tyckte att "män som hatar kvinnor" inte alls var bra, mycket tack vare Lisbeth Salander (heter hon så?), hon spelar över och förstörde filmen.