onsdag 23 september 2009

Off Off Off to work

Tro det eller ej men jag sitter med en te nu på morgonen istället för en kaffe! Jag drack te hos C på kalaset igår, något grönt, anitoxidant te med lavendel och andra lugnande kvällsörter. C är en msätare vad gäller teer. Hon har bortåt ett hundratal sorter, alla möjliga teverktyg och kan allt om vilka teer som är bra till olika tillfällen. Imponerande! Verkligen!
Jag däremot njuter nu av en enkel kopp Earl Grey persian med lite acaciahonung. Det behöver inte vara mer komplicerat än så! Det är ju riktigt gott! Faktiskt!

Snart är det dags att gå till jobbet. Jag är liiite sen men litar så pass på min förmåga att verkligen skynda mig så snart ska jag klä mig och göra mig i ordning. Skönt är att jag kanske endast har en sex minuters prompa till jobbet, så det är inte särskilt långt. Jag jobbar halvdag idag för att avsluta dagen med ett möte! Det blir nog att jag köper mig en cykel idag också. Jag vet, jag har tjatat om det länge men inte hittat någon jag vill ha. Jag ska be pappi följa med och vara smakråd. En damtralla har jag haft och jag älskar modellen. Men sen vill jag kunna ut och motionscykla också, då undrar jag ju om jag kan ha barnsits på pakethållaren på en sån cykel. Jag saknar verkligen min gamla. Jag ska fråga polisen idag igen om det hittat den, när jag ändå är där ett annat ärende! Ja hämta passet så klart, vad trodde ni? ;-)

Nu iväg, snart hörs vi!
Ha en fin höstdag!

1 kommentar:

Patrik sa...

En handtralla gillar jag :P Annars är ju Kronans cyklar sköna.