torsdag 10 september 2009

Nu har jag vaknat!


Det var spänt, det var skakigt och det var nervöst. Jag tror Pappi och jag var mer nervösa än M för kardiologen. Men herregud, vad var det att vara spänd och nervös för? Doktorn fann absolut ingenting annorlunda med lillhjärtat! M bråkade som sig verkligen bör när man är på sjukhus. Sist vi besökte ett så hade han ju en inte allt för angenäm upplevelse med blodprover osv. Då är det ju klart att man inte alls gillar doktorn nästa gång. Han protesterade med ord om att "jag vill inte", "blä" och "det här stället är äckligt" men han lätt sig ändå undersökas med ultraljudsapparaten och glömde ibland av att gråta då han lade fokus på Bamsefilmen, som doktorn så lägligt hade satt på!
Det gick bra det måste jag säga! Inget var konstigt, det slog som det skulle, det LÄT som det skulle och vi fick alla gå därifrån glada och nöjda att slippa komma dit igen!
Tack Ima för dina tummar!!

Vi åkte till Täbban efterråt för att ha det lite trevligt också, M fick gå i leksaksaffären och känna och klämma på leksakerna. Han fick köpa en leksak för det får man göra om man har varit duktig hos doktorn. Han ville inte, han tyckte han hade tillräckligt av dem hemma! Vad ska man göra, jag tänker ju inte tvinga på honom fler leksaker heller :D
Mamma fick tillbaka sin leksak från mobiltelefonaffären och hon är såååå glad. De bytte ut hela telefonen så det blev en helt ny. Jag är så nöjd så. Sen passade hon på att fira att det var torsdag med lite shopping på Gina Tricot och på Accessorize. Där har de då ljuvligt fina grejer! Ett diadem med rosett i leopard, och två vanliga smala diadem i färgerna höstens lila och svart. Ett par fina rosformade örhängen i gult som matchar långa fina linnet! Så fint så!

Jag somnade som en liten sten när jag kom hem. I morgon blir det en tripp till stan igen. Jag ska ta itu med några smågrejer efter Värdshuset som ska fixas. Ska försöja tjata på Karri så hon finns med som moraliskt stöd.
Sen är det ju helg! M kommer hem och vi ska på bio. Sist var jag sjuk men han glömmer inte, bio har jag ju lovat!

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY



2 kommentarer:

Patrik sa...

Skönt att det inte var något och skönt att han inte ville ha något :D

Mari sa...

Åhhh vad skönt att det var bra :0) förstår att ni är lättade *kram till er*