måndag 14 september 2009

Soookeh! (uttalas på sydstatsmål)


Då har jag plöjt färdigt True Blood säsong 2. Jag är ju egentligen ingen teveserietjej men jäklar, jag kan inte missa en endaste minut av den här serien. Dock blev jag i ärlighetens namn lite besviken på sista avsnittet. Det var inte särskilt bra faktiskt. Kanske var det för att det fanns en del störande moment. Telefonen ringde, katten löpte amok och mitt i allt kom Comhem killen och ringde på dörren. Jag är ju själv säljare i grunden och visste ju exakt vad han var ute efter så jag passade på att prata honom till extra bra dealer. Faktum är att jag har funderat på lite mer tvkanaler nu när hösten stundar. Så jag kan nog tycka att jag fick mig ett bra paket! Jag fick 3 filmkanaler och 8 extra faktakanaler för 139:- i månaden. De första tre månaderna betalar jag bara 99:- och då får jag se alla kanaler de har! Jag kommer hänga framför sportkanalerna under dartmatcher och stövelkastning. INTE!

Kvällarna kommer så fort nu tycker jag. Det blir mörkt redan vid åtta och nu känns klockan som tolv minst. Datorn visar bara på 22.21.
Jag planerade ett fikamöte i morgon kväll med en vän men insåg att vi har ju soppkväll med dagis. Typiskt! Vi kombinerar öppet hus, föräldrarmöte och mys på en och samma kväll. Några föräldrar ska göra en soppa att bjuda på. Bröd är redan bakat av några andra. Självklart är vi allesammans ute på gården en sån här kväll och njuter i skenet av ljuslyktorna som barnen tillverkat och placerat runt om i trädgården. Så vackert!
I vilket fall som helst så finns det fler kvällar den här veckan att fika på!

Nu har jag lagt mig ner i nystrukna sängkläder. åh så skönt! Det är en av mina fixa idéer, att inte vilja gå och lägga mig i skrynkliga lakan. Det har min mor sett till bortskämd som man är.

Godnatt stjärnor..

1 kommentar:

Patrik sa...

Det kändes lite lite som att det kunde vara sista avsnittet öht av True Blood. Men eftersom den är så poppis så kör dom på en säsong till iaf så då blir dom tvugna att twista till det i slutet.