onsdag 2 september 2009

Det är mörkt och det är lite kallt..

.. men jag gnäller inte. Tvärtom! Jag har haft en underbart rolig och trevlig dag, både på dagis, Småglin och hemma.
Jag väcktes av två stora blå i morse klockan 05.30 som frågade om det var morgon nu. Jag försökte övertyga honom om att nej, det var fortfarande natt. Han köpte det inte!! M sa till mig att han bara skulle på toaletten och att han strax skulle kolla och lägga sig igen. Jag slumrade till och vaknade av en blöt liten treåring som står och ler vid sängkanten. Han sa"Mamma jag har tagit en morgondusch, och var skönt det var! Men kakan tyckte inte om att duscha" SÖTISEN! Han har duschat på egen hand klockan kvart i sex på morgonen och till och med tvättat håret!! Jag kan ju inte annat än med ett leende hämta en handduk och torka honom för att sedan överrösa honom med massa mys och pussar i min säng!
Han kanske blir en morgonduschare, själv är jag då en kvällsduschare!
Jag tyckte det var lite skoj att han tagit med katten Kakan in som sällis. Jag förstår henne att hon drog!

I morgon är det jobba som vanligt sen sista kvällen innan M far till pappi.
Till helgen jobbar jag med men ska på lördagen ut med Kåll inne i stan. Vi tänkte gå ut på libanesisk restaurang och käka och dricka ett glas vin. Det var alldeles för länge sedan! Förhoppningsvis kommer en vän från lite halvlångt bort med ut som till helgen befinner sig i våra krokar!


Nu är det nattnatt för den här mamman. Sov gott ni andra!

Inga kommentarer: