lördag 12 september 2009

Stockholm i mitt hjärta

Vy från Djurgårdsbron mot strandvägen

Jag var då alldeles för trött för att slänga upp ett inlägg igår. Dagen började med en tripp in till kärnan av vår underbart vackra huvudstad. Jag blir vädligt patriotisk när jag är där och synnerligen när solen ligger på. Stockholm måste vara den vackraste staden i världen och jag blir så stolt att det är just vår huvudstad!

Efter ett möte på en timme på World Trade Center, som lillskrot för övrigt var tvungen att närvara vid, åkte vi ut mot ett, möjligt nog, ännu soligare Djurgården. Knilla jobbar ju som bekant på Titanicutställningen på Gallärvarvet. Hon bjöd oss på pannkakor/grädde/sylt och Quinoa/kycklking/fetaostsallad och ypperligt sällis! Hon kan hon, lilla lilla Knilla Y
Efter det drog vi oss ut först ut till Stinsen och Kåll för kaffe och sedan mot bekanta Märsta för en kopp kaffe till. Tur nog för magen fick det kaffet förhinder så vi drog oss förbi Arlanda och Rimbo och den vägen hem till Norrtälje där middag och lek väntade hos Örnen och Tuttut. Vi hade liksom fullt skägg kan man säga. Men vi hade det även mycket mycket mysigt, M och jag.
Jag skulle bara vila lite på sängen efter M stupat i sin säng, men jag somnade djupt! Halv tre i natt vaknade jag för att klä av mig och borsta tänderna! Hallå det är inten ungdom längre ni har att göra med, jag e ju ändå 30 snart. Jiihooo!
Idag är det lördag och det har inte varit mycket annat prat än godisprat här på morgonen. Vi ska väl så småningom knata iväg och köpa lite. M har även börjat samla lite på sådana Pez-figurer. De står uppradade på en hylla i hans rum. Det har blivit en del då han fått en ny sådan varje lördag han varit hos mig i alla fall!

Jag har ju som bekant hämtat ut min kamera igen från lagning. Den blev för övrigt helt utbytt men jag försöker synka den med min dator så jag kan skicka bilder via bluetooth. Så har jag ju alltid gjort innan, jag orkar inte hålla på med kablar å grejer. Är det någon som verkligen exakt vet hur man gör så hojta till!

Nu kaffe, snart mer pussar å lek

Inga kommentarer: