söndag 27 september 2009

Sköna söndag

Lillskrot på tuben



Mitt huvud dånar likt ett stort lok som är på ingång. Typ från det ena örat till det andra. Aj, inte har det gått över fast jag tagit alvedon heller. Jag gissar att det är min lott idag, att ha ont i skallen!
Jag ska försöka sätta på någon film till M lite senare och kanske passa på att vila ut den. Vi får se.
M fick för sig att han ville möblera om sitt rum och ville ha sängen ute i hallen. Han försöker minsann med alla metoder för att slippa sova i sitt rum. Han försökte övertyga mig om att den skulle göra sig jättebra där ute. Jag gick inte på det! Men lite omgjort blev det i alla fall, sängen fick stå på andra ledden. Så nu håller han på och piffar och grejar. Han tjatade till sig en blomma i våras av mormor som han ville ha i sitt rum. Den håller han på att flyttar runt och tycker att den passar överallt. Det kanske blir en liten inredare av honom.
Själv hittade jag en gömma med plädar och kuddfodral som jag lagt undan vid något tillfälle. en ceriserosa pläd och två kuddar i samma färg som jag aldrig använt fick hoppa fram. Jag ska försöka få till en färgsprakande höst i mitt vardagsrum. Turkost, brunt och ceriset till mitt vita. Jag tror det kan bli fint!
Örnen är på IKEA idag och jag har slängt med en liten lista. Vi får se om hon hittar allt! Det är bara lite småsaker så det borde inte vara något problem!
Idag skulle pappi eventuellt ut och köpa oss en barnsits till nya cykeln. Vi kan ju knappt hålla oss, vi vill ut och cykla på den nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad söt han är med jackan och nya mössan.

Anonym sa...

Lill skrutten,blir så glad av attse Mille kramar honom.Fin cykel Sarah kram