tisdag 1 september 2009

When the moon hits your eye....

Ser ni månen?

Hur har jag egentligen klarat mig dessa veckor utan Spotify i nya datorn? Nu har jag det i alla fall igen och lyssnar nu på allt jag kan komma åt. Idag har jag haft en Lasse dag annars! Gamla som nya låtar. De nya, från nya albumet, har jag inte ännu fastnat för. Det kanske kommer.

Jag sitter med en kopp kaffe i en höstmörk lägenhet. Jag har låtit bli att tända några lampor utan har bara ljusen tända. En nästan full måne lyser rakt in på mig här, det känns nästan lite magiskt.

Idag tog jag mig mod, eller anstats i alla fall, att kommentera en flickas blogg som jag följt i hemlighet ända sedan i våras. En tjej som för mig är så otroligt tuff. Hon har på kort tid varit med om en hel del. I våras fick hon diagnosen bröstcancer. Hennes blogg handlar om striden mot den och om att samtidigt hålla sin vardag i schakt och ta hand om sina barn. Det är svårt att veta vad man kan säga till en människa i de situationer mer än att man förstår att hon har det tufft med en hård kamp framför sig. Ima kämpa på, det är på väg framåt!


Jag ska fortsätta med mitt kaffe, lyssna på lite musik. Sitta och fundera på hur rätt den där Winnerbäck har emellanåt i sina låtar!
Apropå sång och musik har jag blivit tillfrågad om jag vill sjunga på ett bröllop till våren. Jag blev ställd minst sagt. Visst jag kan säkert sjunga men va fasiken, inte vet jag om jag kan sjunga så pass bra att sjunga i en kyrka! Jag har i alla fall lovat att tänka på saken!

God natt, vänner och andra

Inga kommentarer: