tisdag 29 september 2009

Underbart


Full fart TILL stan

Jag har ju sagt rätt länge att jag inte vill ha fler barn. Jag har ändrat mig. Jag känner i hela kroppen att jag är redo att få minst ett till barn. Jag tror säkert det beror på att jag nu är redo att träffa någon på riktigt. Jag har ju hittills inte varit riktigt säker på att vilja ha någon att dela mitt liv med, därav valet av dejter. *harkel harkel* Jag tror i det hela att det givit mig känslan också att inte vilja ha fler barn.
Idag har jag suttit med en liiten liiiten pojke i famnen. Det var underbart. Mamman känner jag genom mammagruppen jag gick i med M. Vi fick barn samtidigt och nu har hon en liten till. Jag längtar verkligen efter en till baby. Jag ska bara försöka hitta en bra karl först! Jag har efterlyst en förut på bloggen, nån frivillig lång snygging med humor och fin bil. Hör av dig! Y

M propsade på att cykla till dagis i morse trots att lutningen på backen till dagis inte är att lajja med. Jag fick ju såklart med krökt rygg putta honom hela vägen och när vi kom fram sa han bara: "Mamma, jag har så starka ben för jag dricker mjölk varje dag. Det var inte jobbigt att cykla" Jag fick själv blodsmak i munnen och en nära dödenupplevelse eftersom han också hela tiden ropat: "fortare fortare".Vad gör man då inte för sina barn?!
Efter dagis cyklade vi ner på stan och träffade alltså bäbisen och hans syster och mamma. Vi fikade sen gick vi och uträttade lite ärenden. Bland annat så fick jag hem ett par supersköna runners från Adidas med mig hem. Oups! M fick också med sig en Supernajs vinterjacka från Didriksons med sig hem. Oups! Jag bar shoppingkassar och M:s cykel då han vägrade cykla hem. Han ville bli buren! Jag hade endast ett litet litet finger över för honom att hålla sig i.
Nu är det snart natt natt för den här mamman.
Vi hörs i morgon!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ful & kort har noll humor och en gammal skruttbil.... men har ett stort hjärta :)

L

Hjärtemammas sa...

Är det den L jag känner har du en halvsnygg bil och är rätt lång ;-)
Men annars skrev jag de raderna med viss ironi. Ett stort hjärta kommer man långt med <3

Gårdsromantik sa...

Nu kommer jag ihåg när jag bar ett barn under armen - drog bobben med en hand och barnvagnen i den andra...

Man skall inte ta för långa turer
:-)

Hälsningar Maud

Hjärtemammas sa...

Åh ändå vill jag ha fler Maud, det är en viss charm med det ändå! Tur att man har starka armar och TACK för att du besöker min blogg. Välkommen tillbaka! :D

Anonym sa...

mycket snygga skor! vill också ha..