måndag 17 augusti 2009

1 kr för varje svordom...

...får jag böta om M kommer på mig. Jag har skärpt mig verkligen. Han själv dock testar verkligen hur det smakar att säga både det ena och det andra. Lyckligtvis är det inte farligare än typ skit.
Det är något som verkligen låter så illa, när vuxna människor svär. Vuxna kvinnor som använder könsord och andra lite väl tilltagna ramsor mot varandra. Även om de själva anser att det är befogat så visar det bara vilken social status och vilken brist på vett de har. Kom igen.. tvätta munnen med tvål och vatten, ni är otäcka!

Nu blire kväller. M har somnat i min säng igen, jaa jag vet men vi bor ju i en tvåa och jag har ju sängen i vardagsrumemt bakom draperier. Det är nog ganska lätt hänt att man somnar till bolibompa och Supersnälla superSara.

Nu blir det veckans dos av True blood. Jag är redan framme vid avsnitt 9 på säsong 2. Akta er vad spännande det är!

Natt natt

2 kommentarer:

Therese sa...

hmm, nu tog jag åt mig *tvättar munnen med vatten dock inte tvål för det är skitäckligt* :-D
Jag skäms över att vara lärare i svenska språket och ha ett ordförråd som en borstbindare, men det är inte förrän nu när Jolin börjar härma mig som jag försöker lägga band på mig. Det går sådär.

Hjärtemammas sa...

Ha ha Tr3z, nu syftade jag faktiskt inte på dig. Jag kan faktiskt gissa på att du inte kriker könsord till folk, eller kallar dem för allehanda ord som har med ett gammalt hedelrigt yrke att göra. Visst jag svär med, men det är skillnad på folk och folk..puss påre