fredag 7 augusti 2009

Kräftskiva

Jag har blviit bjuden på flera kräftskivor här framöver och till och med fått förslag om att äta surströmming. Det blir premiär i så fall för min del. Det är säkert , inte gott, men en smakupplevelse om man verkligen äter den på rätt sätt. Och vem är inte bättre än min vän Örnen från Umeå som inte gör något annat än sitter och äter surströmming hela dagarna.

När jag tänker på kräftskiva är jag verkligen inte sugen på kräftor faktiskt. Förra året, hos Jimjum och Märiäs, så åt vi kräftor och mina var fulla med mask. Det insåg jag faktiskt redan efeter jag ätit ett par stycken. Jag ska försöka leta på om jag ha någon av de bilderna kvar som jag tog. Den upplevelsen var verkligen inte angenäm. Så efter det är jag tyvärr inte så pigg på att äta kräftor. Men själva skivan tackar jag ju inte nej till. Jag kan ju knapra krondill och dra massa snaps eller hur.
Nu bär det ut.. bortåt inåt utåt stan (sthlm) Håll i er!

Inga kommentarer: