fredag 7 augusti 2009

Bloghopping

Äntligen har lilleman fått åka till sin pappi, som han har längtat. Stackars barn. Han frågade mig idag varför han alltid måste stanna så länge hos mig. Han tycker just nu det är extra roligt att vara hos pappa då de får göra grabbiga saker som att meka med hans cross, eller meka med pappas bil. Den är en riktig häck så den finns det alltid något att fippla med (Förlåt pappi). De gör helt klart mer grabbiga saker där än här och just nu uppskattar väl M kanske det mer. Snart kommer han vilja sitta hemma med mamma och knyppla och sy :D Njae, eller åtminstone kanske laga mat, vilket han redan älskar, baka (det med), inreda, måla pyssla eller nåt annat som jag pysslar med om dagarna.

Ikväll ska jag in till huvudstaden för lite picnic med en kompis jag inte träffat på ett tag. Det ska bli riktigt trevligt faktiskt. Kanske bjuds det på lite bad också vi får se! Bäst att raka benen.
Jag återkommer med redogörelse hur jag hade det.. Kanske ;)

M har visat ett stort musikitnresse på sista tiden. Precis som jag verkar han ha lätt att komma ihåg texter, och favoriten är just nu Boom boom boom med Black eyed peas. Han går omkring och sjunger på engelska. Tror han själv i alla fall.
Men idag, i förmiddags, så tog hans sång en helt annan vändning, då började han sjunga på Sonja Aldéns "Du får inte". Ha ha ha, han gick omkring och sjöng med inlevelse "du får inte röra vid mitt hjärta, du får inte knacka på min dörr" Det kanske blir en Inglesias smöris av honom i framtiden!

Inga kommentarer: