tisdag 4 augusti 2009

Mörkret knackar på min dörr

Dagen har följts åt av en hiskelig huvudvärk. Vädret skyller en del på, är inte det lite kärringvarning å säga att man har ont i skallen på grund av vädret. Jag försöker hitta annat att skylla på.

Nu i eftermiddags blev jag medbjuden av Gusten Grodslukare och hans son att plocka kantarellellereller i skogarna åt Rimbohållet. Självklart fljde vi med och vi hade det så mysigt! Vi klädde oss i höga stövlar och långärmat som skydd för fästingar. M valde sin arbetsoverall och såg verkligen ut som en mjölkbonde där han knallade bland tallar och troll.

Jag plockade faktiskt en hel del. Jag blev nästan som ett djur, rev och slet i mossan. Mer MEr MER.... *flåsa flåsa*

Fick en spydig kommentar av M idag när jag sjöng med till Sonja Aldén som jag letat fram på Spotify. M tittade på mig med oföskämd blick och sa; "Usch mamma, varför låter du så där?"
Tur att man inte är så lättstött!

4 kommentarer:

Patrik sa...

Idag sa jolin: Det gör ont där i röven. :)

Anonym sa...

Att du bara vågar åka åt Rimbo hållet efter allt du berättat för mig om den byn :)

Hjärtemammas sa...

Ja det var en vild chansning, men som jag sa; möter man någon dörifrån bör man undvika ögonkontakt och all möjlig kroppskontakt. Det gick ju bra, jg är ju välbehållen :D

Mari sa...

*S* spydig??? tror barn inte lärt sig det i 3 års åldern .... kanske bara ärlig ;0)
Kramar