lördag 15 augusti 2009

Det är min tur nu, vinden har vänt!


Ja jag tror nästan det faktiskt. Spekulanten på bilen skrev köpeskontrakt med mig igår så förhoppnignsvis nästa vecka har köpet gått igenom! Andra saker börjar trilla till sin rätta plats också den sista tiden. Man kan nog säga att vinden börjat vända! Grattis till mig :D

Lördagsgodis har redan utdelats. Klockan är halv nio endast men all frukost slukades i ett hast enkom för att få lördagsgodiset snabbare. M försöker övertyga mig varje dag att det just den dagen är lördag!

Nu blir det vika tvätt sen går vi nog ut i solen. Inte ett moln på himlen ännu. Dock känner jag i luften att det inte alls är lika varmt längre. Hösten kommer nog snarare än vi tror. Fler och fler björkar har gulnat och Gustens gräsmatta är redan full av löv. Tjoho, då får jag börja använda mina snyrriga stövlar igen!

3 kommentarer:

mamma sa...

skönt att det har vänt sig för dig.Blev väldigt glad för din skull grattis.Ha en bra dag shjälv är jag på jobbet.Puss M fr mig kram till dig hjärtat

Wannabe sa...

Jolin frågar varje morgon vilken dag det är och är det fredag eller lördag så blir det genast ett "jaaaaa!!".... fredagsmys eller lördagsgodis.. det gäller att få de små liven att uppskatta helgerna så tidigt som möjligt så att de trivs med sina svensson-liv sen................ eller. Hm. ;-)

Hjärtemammas sa...

Tack Mamma!! Ik houd van u!

Tr3z
Jag tycker de är riktigt duktiga, eller så är det vi som är det, för detär inget tjat emellan fredagsmys eller lördagsgodis. Förutom frågan om vilken dag det är!!Vi måste ses snart.. KRam