söndag 23 augusti 2009

Goooood Moooorning Nooooorrtälje

Kära bloggläsare, god morgon! Jag hoppas självklart att ni haft en minst lika underbar lördagkväll som jag hade igår! Det började med ett riktigt gott Rioja här hemma på balkongen. Jag och Kåll gjorde oss i ordning och piffade och sminkade. Jag köpte ju underbara ögonskuggor på MUS igår och till min förskräckelse har en kommit bort på vägen hem. Bugger! Jag måste tappat ut den ur påsen eller nåt. Jag vette fasiken alltså var den tagit vägen och jag blev såå ledsen. Ja, Jan0s och ni andra killar som läser den här bloggen(jag vet minst fyra av er), jag vet att ni inte förstår hur man kan bli ledsen för en sån sak men så är det. Tänk er själv om ni tappade bort ert finaste verktyg.. eller nåt :D

Ja ja man ska inte gråta över spilld mjölk heter det ju. Vi åkte i vilket fall som helst ivägg till en vän till Kåll som bodde i det där runda höghuset alldeles intill Sthlm Stadion ni vet. Där på våning 13 stod vi på balkongen och kollade rakt ner på Chris Martin och hans coldplay som spelade. Det var så häftigt. Visst hade jag gärna varit inne på stadion och sett konserten på ännu närmare håll men detta var riktigt bra ändå! Utsikt över Sthlm, med en jäkligt bra konsert vid sina fötter och en iskall öl i en ljummen sensommarkväll. Slå det om ni kan!
Därifrån tog vi taxi till Götgatan och sen vet ni ju hur det brukar sluta. Pubhopping, promenad, nattamat och nattbuss hem! I stort sett den ordningen. Riktigt trevlig hade jag i alla fall.

Jag ska strax göra mig i ordning för en dag i Sollentuna. Jag och M ska ut och promenera med en väns hund sen smiter vi nog förbi Stinsen och tar en fika!
Ha en fin dag vänner och ovänner

Au revoir

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter faktiskt lite smått häftigt, ja om det nu hade varit ett bra band som spelat och inte Coldplay..Jag vill kontra lite. Ute i skärgården igår, Högmarsö på kräftskiva, åkte Ford Mustang från -66. Självklart Elvis dunkande i högtalarna. Givetvis så bjöd chauffören på sedvanlig "burn out" utanför Norrtäljes alla uteserveringar i natt. Så hädanefter vill jag bli kallad raggarpastorn..

Hjärtemammas sa...

Ja du pastorn, den var svårslagen din kväll! Burnouter är inte att förakta! Grattis får jag väl säga då :D

Patrik sa...

Coldplay hade inte varit fy skam. Som att tappa sina verktyg? Hm jag som är så ohändig. Kanske om jag tappar bort musen så förstår jag :)

Hjärtemammas sa...

Haha jag veeet Jan0s, jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev verktyg och fnissade hihihi.
Hälsa familjen hjärtat!!

Anonym sa...

Jag är kille och erkänner att jag läser din blogg varje dag. Men vill jag inte ge mig till känna *ler*

Hjärtemammas sa...

men åhåhåå :D det var trevligt att höra! du är så välkommen att läsa så!

Emma sa...

Vilka ställen på söder besökte ni då?