måndag 24 augusti 2009

Hey Sarah vad tänker du på?

Jo jag tänker på att klockan strax är sex och att jag ska slänga ihop någon enkel middag när jag kommer hem. Blir det picnic i gröngräset månne? Ja det lutar ju åt det. Grillad kyckling funkar alltid. Till den blir det nog en enkel pastasallad med penne, ruccola, grovt hackade valnötter, smulad blåmögelost och olivolja. Pressa över lite citron över det så kan det få blåsa hur hurt det vill! Sheisse vad hungrig jag blev nu.

Mina fötter ömmar och min rygg ömmar den med. Jag är verkligen inte typen som brukar gnälla över krämpor men nu gör jag bannemig det. Det har varit en jämn ström med kunder idag och mycket att pyssla med. Jag har skyltat om i fönstren och packat upp massa nya varor i vackra höstfärger. Sen har jag fått ett bud på rollerblades med en blomma! Till och med har jag hunnit haft fikabesök så jag ska egentligen inte klagat. Jag har haft en bra dag ändå!

Jag har fått en ordentlig ursäkt av Une, min ibland så förkräcklige granne, men oftast en av mina närmsta vänner. Han och jag bor ju vägg i vägg och han fick för sig att ha efterfest inatt. Den slutade vid sextiden i morse så det blev inte någon direkt djupsömn för mig. Säkert inte någon av de andra grannarna heller. Han borde ha smisk på bara stjärten. Men ursäkten var fin så jag godtog den!

Nu ska jag fixa det sista, sen småspringer jag hemåt.. skynda skynda! Solen skiner!!

Inga kommentarer: