tisdag 4 augusti 2009

Borta bra men hemma bäst

Jag har sovit underbart i min egen säng. M somnade lika gott men vaknade 05.20! Varför gör de så? Tur är att han är en lugn unge och låg bredvid mig en timme i sängen och sjöng Promoes Svennebanan för mig. Inte sövande kanske men rätt okej att lyssna på. Han måste ha fått mammas stämmband så vacker sångröst som han har. Han kvittrar som en liten lärka... Inte!
Jag har fått en soffa och skulle behöva frakta hit den. Jag är inte så stark så jag kan ta den på axlarna och hade jag varit det hade jag inte gjort det i alla fall. Jag behöver en bil med dragkrok! Så ja, jag menar att ni ska erbjuda er nu va *ler brett*

Annars är jag återigen på svampplockarhumör. Jag funderar på att snart ta mig upp mot Dalarnaskogen där jag vet att det finns en del att hämta. YSnart är väl alla kantareller slut så många som är ute och plockar i skogarna. Det har blivit någon typ av kantarellhysteri. Typiskt, när jag själv ska bli kantarellhysterisk så ska såklart alla andra bli det.

Lille M pockar på min uppmärksamhet här. Han vill att vi ska jämföra avgasrör i hans bilsamling. Just nu propsar han på att Jaguaren har flest. Men Corvetten är snabbast. Nu ropar han precis "Kom igen!" jag måste gå.. Hej...

Längtar....

1 kommentar:

Drutten sa...

Du behöver inte åka ända till Dalarna för att plocka kantareller! Det är ju ett svampår utan dess like, det bara kryllar av kantareller i skogen här!