måndag 17 augusti 2009

Det är en regnig sommar vi har

Underbara Norrtälje en förmiddag

Nybyggda Åtellet

Denna vecka har börjat på bästa tänkbara sätt.Väcktes av ett par varma armar om halsen
och en stor püss vid halv sju i morse. Att klockan inte var halvåtta gjorde mig inte ett dugg. Jag lämnade på dagis och gick sedan mot Knilla pch lite ärenden. Jag har fått en hel del gjort idag faktiskt och det är rktigt skönt. Resten av veckan kommer bara gå åt att ta det lugnt! I morgon hjälper Eniro mig med att hämta en soffa som jag fått. En helt oanvänd vit soffa står bara och väntar på mig. En sorts betalning för lite jobb jag gjorde i ett hus här i krokarna.
Visst vitt kanske det inte är det mest optimala när man har en treåring hemma, men jag lägger två fina fårskinnsfällar i sätet så är den rätt så skyddad. Sen har jag nog alltid varit konsekvent med att det inte ska ätas mat i soffan! Det kommer bli finfint! En vit soffa har jag längtat efter länge! Bilder kommer jag lovar!

Annars så regnar det en massa i Norrtälje idag. Skönt är det i alla fall att det inte är kallt. Snart till dagis för hämtning av lillskrot, sen hem och leka med med legobyn vi byggde igår. Tvillingarna Fiffi och Titta har hästar och traktorer. De har även ett par tvillingkompisar som heter Börje och Niklas som meckar med bilar. Jag undrar just var M fått sin fantasi ifrån. Kul är det i alla fall att leka med honom.

Seså Knilla, fyll på mitt kaffe!!


4 kommentarer:

Patrik sa...

Va fint det ser ut i Norrtälje. Får svänga förbi där nångång :)

Hjärtemammas sa...

jaa det måste ni ju.. det var ett tag sen nu :D

Wannabe sa...

Men vita soffor är jättebarnvänliga! (iaf om man kan ta av tyget) för man kan bleka bort fläckar ju! kan man inte på färg-soffor. så jag ska ha en vit nästa gång. När nu det blir....

Hjärtemammas sa...

Jag menar det Tr3z, exakt, precis så, just precis så.. övertygar mig själv :D <3