onsdag 26 augusti 2009

Morgonstund har guld i mund

Stan har inte riktigt vaknat ännu. Jag sitter i ett halvmörkt Småglin än så länge och dricker morgonkaffe och äter ostfralla! Så mysigt. Vågar dock inte riskera alla barnkläder med att tända ljus annars hade jag gjort det. Ute ösregnar det, men det är ganska fint ändå. Det är ju inte kallt i alla fall. Jag känner att jag längtar bort på en semester. innan längtade jag tillbaks till Thailand eller karribien men nu känner jag att jag skulle nöja mig med en tredagars i Amsterdam, eller nåt.
Apropå ingenting så kom jag att tänka på en fotoutställning jag hade på SSH i Stockholm för fyra år sedan. Det var massa bilder jag tagit i Thailand. Vi kom ju hem strax innan tsunamin härjade så de var jätteintresserade av mina bilder. De sattes upp tillsammans med bilder efter katastrofen. Det blev ganska påtagligt vad man undkommit när jag såg de bliderna vi tagit och de bilderna på exakt samma ställe , tagna bara mindre än en månad efterråt. Min mamma har blivit extra berörd av speciellt en bild. Minns du det mamma? Den bilden med PhiPhi Island skylten? Där vi poserar under! Jag tror nästan alla man känner har blivit berörda på ett eller annat sätt av den katastrofen. Antingen känner man någon som var där och inte klarade sig eller så har man någon i sin närhet som känner någon.

Nu ska jag sätta mig och göra rätt för mig innan jag öppnar butiken för dagen. Vill tacka Gusten tusenfald för hans generositet, verkligen. Vad hade jag gjort utan dig. Du är min pärla i världen!

Hörs och ses... nu längtar jag bara till fredag/lördag!

jo jag glömde: Sluta kasta sten i glashus! :D

2 kommentarer:

Patrik sa...

Vi åkte ju till Thailand typ en månad efter Tsunamin. Åkte dock inte till det värst drabbade men Koh Lanta var vi på och där märkte man av tsunamin iaf. Riktigt läskigt är det.

Hjärtemammas sa...

Ja verkligen! Vi var ju vid Khao Lak, ett av de värst drabbade ställena sedan även Phi Phi Island. Jag vågar inte tänka på om vi var där ett par veckor till, vad som skulle hänt osv.