söndag 16 augusti 2009

Kantareller igen


Dagen har inte varit tillräckligt varm för att ligga och sola och bada och inte heller tillräckligt kall för att sitta inne. Jag och M åkte efter lunch till Gusten ute i Hysingsvik. Vi drog en lov i skogen och plockade ännu mer kantareller och sen plockade vi faktiskt ljung och planterade i ett stort stenrös han har hemma på tomten. Det blev såå tjusigt så!

Vi åkte hemlagom så vi kunde bjucka Eniro på lite middag! Det blev något så kulinariskt som köttfärssås och spaghetti. Fasiken det är en måltid svår att slå!

I morgon ska jag ta med mig ut på cykeljakt. Jag är dock osäker på om jag igen ska köpa en sådan moderna damtralla eller om ajg ka satsa på en citybike. Jag hade en treväxlad ny damtralla innan, den som blev stulen ni vet, och den var jag supernöjd med. Skönt sxgwung i sadeln och högt tyre. Sen kan det vara skönare att cykla längre på en city/mountainbike. Jag tänkte provcykla lite!

Nu ska här nannas kudde. Lilleman sover sen länge tillbaka och mina ögonlock känns tunga. Ser fram emot kräftskiva i Säter snart! Püss

Inga kommentarer: