lördag 15 augusti 2009

Du skjuter som en kratta

Lite höstdekoration plockades på eftermiddagen

Pippi på de sju haven har stått på vår spellista denna lördageftermiddag/kväll. M och jag lekte att vår soffa var en sjörövarskepp och vi var på väg till Thailand för att sola. Om det vore så väl ändå. Dock siktar jag på en minitripp med några vänner till Amsterdam i höst här. Jag vet att jag bör hålla i mina slantar men en liten avstickare kan jag gott unna mig faktiskt. Förutsatt att bilköpet går igenom nu då.

När Pippi ropade till Blodsvente i filmen att "Ni skjuter som kratter" kom jag på att det har jag lust att ropa till en gammal bekant från mina krokar här. Du skjuter verkligen som en kratta!!

Popcorn nu efter middag! Bolibompa sen sängen. Jag ska läsa min bok ikväll, den jag tipsade om häromdagen. Suverän, verkligen!

Ha en fortsatt fin lördag vänner och andra!

1 kommentar:

Patrik sa...

OOOOOOOOOOOOOOOOSKAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRR! :D