torsdag 6 augusti 2009

Sola och bada i Piña Colada

Vilken underbar dag och det har jag mycket att tacka vackra Gusten för. Redan vid tio i morse låg vi på stranden med Millivanilli (samlingsnamn för våra två små som vi tyckte var fyndigt).
Vi badade och hade lite picnic vid en liten strand österut från norrtälje. Därifrån åkte vi raka spåret hem till Hysingsvik för korvgrillning, flytvästssim och rabattrensning från och på deras tomt. Solen har tagit ordenltigt öven om M insisterade på att smörja min rygg och mina axlar med solskyddsfaktor 30 så har jag fått en rejäl bränna där. Tur att jag inte har nån just nu som river mig om ryggen,
Framsidan fick smaka på Hawaiian Tropic. så där är jag fräknig och fin.(Inte bråka på mig nu lillan). HT doften påminner mig om typ Cypern eller Kos tidigt nittiotal då eurodiscon hade sin topp. Lovely!
Det var otroligt varmt idag både i vattnet(25c) och i luften och blundade man och sållade bort allt svenskt fågelkvitter kunde jag nästan tro att jag var någonstans vid medelhavet. Det börjar pocka på nu för en tripp söderut. Det var alldeles för länge sedan. Sist var nog Thailand 2005.
Jag pratade med Eniro i bilen igår om att åka till Thailand igen. Någon gång i jan/feb skulle sitta som en smäck. Jag tänkte sitta här och vänta på att en stor påse pengar dimper ner i huvudet på mig eller att mormor vinner på lotto. Då är chansen nog rätt stor att vi kommer iväg. Tjoho, inget är ju faktiskt omöjligt!!

Nu har lillskort somnat för kvällen och jag ska bara slappa här hemma. Jag sätter mig nog på balkongen för att åtnjuta de sista varma solstrålarna för ídag. I morgon är det kvällspicnic inne i stan och lillen åker till Pappi.

2 kommentarer:

väldigt anonym... sa...

men suck, ska jag aldrig lyckas banka in lite vett i ditt söta, lilla huvud? Med våra gener borde det vara totalt förbjudet att pressa i solen. Visst, det är snyggt att vara 30 och solbränd. Men hur snyggt är det att vara 37 med malignt melanom isf fräknar?

Knäppgök.

Hjärtemammas sa...

Ja aj där fick jag mina fiskar varma, vad var det jag sa om att lillan skulle vara på mig som en hök.. jag förtjänar det.. antar jag
püss