måndag 3 augusti 2009

Lång blir kort







Vid lunchtid idag kom vi åter på plats i Norrtälje. Vi har haft några underbara dagar uppe i Norrland i mycket enkel miljö med Mormor, Fen och hans son. Vi bodde alldeles intill Nästelströmmarna utan el och utan rinnande vatten. Jag trodde aldrig att jg skulle trivas så pass bra i den miljön som jag faktiskt gjorde. Jag satt till och med på utedasset och njöt av lugnet, utsikten och stillheten. Herregud, Skogsmulle släng dig i väggen liksom.

På fredagen fick vi besök utav min familj från Säter. De hade till och med Murvel med sig och han tycktes trivas han med. 13 år, kepsen på sned, byxona hängandes i knävecken, men det funkade utmärkt. Han fick rollen som lekledare för M. De stannade hos oss i två nätter och gjorde allt som vi gjorde; bastade, badade, fiskade, grillade och rökte fisk.

Vi fiskade varje dag och fick vi sik, aborre, gädda och öring. Att röka och äta sin egen fisk är ett lyx få förunnat. Till och med M älskade den.
I torsdags när vi åkte upp började min bil blinka som värsta julgranen på E4:an. Vi stannade vid en rastplats och fick sedan inte igång den igen. Vi fick åka bärgare till en bilverkstad i Uppsala. M menade att vi åkte Blixten McQueens bärgare och jag antog att det var så. Mormor hämtade oss där och vi åkte med hennes bil upp till stugan. Det gick ju faktiskt det med. Jag hoppas på att min bil blir klar nu i veckan så jag får hämta hem den. Lite typiskt att den gick sönder nu då jag precis ska sälja den. Sen kan jag ju tycka att en ett år gammal bil inte ska gå sönder så snart.
Det var med sorg jag lämnade lugnet, men det är samtidigt alltid skönt att få komma hem. Jag ska försöka ta tag i några stora och viktiga bitar i min vardag den här veckan. Banne mig!

Jag ska försöka ta igen lite svunnen tid från Dalarna också. Det är mina mål just nu!
Jag uttrycker mig ikväll som Tomas Andersson Wij; Res dig upp och gå!


Inga kommentarer: