lördag 29 augusti 2009

Restless legs

"Nu är det party!"
"håll käften!"
En kort men ändå effektfull dialog på nattbussen hem från stan som faktiskt fick mig att le. En yngre kille ( i min ålder) klev på vid Danderyd och tyckte att festen skulle fortsätta på bussen. En annan yngling tyckte inte det och bad honom hålla käft. Yngling nummer ett satte sig ned och somnade!
Som jag sa var det år och dagar sen jag var på bio sist. Var det Rain man jag såg på punktbiografen i Västerås tillsammans med Pata, en rödhårig lång och gänglig sak jag kallade för pojkvän när jag var runt elva. Elle var det kanske den första Harry Potter filmen jag var på senast? Alltså det är verkligen så länge sen jag var på bio. Jag har liksom lite svårt att sitta still. Jag vill gärna slänga upp benen på bordet, sätta volymen på mute om det blir för läskigt och pausa en stund för att göra lite annat. Den här filmen, Inglorious bastards, var 2timmar och 33 minuter lång. Jag var på väg att gå därifrån flera gånger, faktiskt! Jag hittade absolut ingen skön ställning att sitta i. Men den var bra! Sjukt bra! Brad Pitt är en hejjare på roller alltså. Han är absolut inte min snyggaste favvoskådis men en jäkligt bra en åtminstone. Quentin Tarrantino har än en gång bevisat att han kan göra bra film och denna ser jag gärna igen. Ja när den kommit på dvd såklart!

Jag kom nyss hem från en regnig prompa fårn bussen och ligger nu på sängen och vibrerar i takt med Kakans spinning. Hon pockar på min uppmärksamhet. Vi ska kela nu!

Natt natt vänner fina!! YY

Inga kommentarer: