fredag 14 augusti 2009

förväntansfull

Dagen har ägnats åt att skura å tvätta bilen. Man blir riktigt glad av en fin bil Jag har alltid varit rädd om den, tvättat den varannan lördag åtminstone (med vissa undantag). Spekulanten har ännu inte varit och kikat på den, de kommer om en liten stund. M och jag fördriver tiden så länge med att städa och tvätta här hemma, leker med lite bilar och fikar.
Jag vet att jag inte ska ha så höga förhoppningar men jag komemr bli jättebesviken om de inte vill ha bilen, Faktiskt!

M har visat mer intresse för mat och med min vägledning har han idag helt och hållet själv lagat en carbonara! Kanske inte så svårt för vem som helst men för en liten en på tre och ett halvt är det en stor grej. Gott blev det. Jag fick hjälpa honom lite med pepparkvarnen såklart då hans händer knappt räcker runt.

Tutut ska föresten flytta ner hit med Örnen nästa vecka. Underbart! tutu ska även börja på M:s dagis.
Det är det bästa dagiset jag någonsin kan tänka mig att en unge får gå på. Ett ur och skur dagis via friluftsfrämjandet. Toppen på alla sätt och vis!

kommer med vidare lägesrapport om en stund!

Inga kommentarer: