lördag 29 augusti 2009

Lördagsgodis och feberfrossa

Jag svettas och fryser om vartannat. Och hostar! Eller samtidigt till och med. Jag och M tog en powernap på nästan TRE timmar mitt på dagen. Han slocknade i min säng och jag bredvid. Tur att pappi ringde och väckte oss annars hade vi säkert sovit fortfarande! Vi åkte till Coopan nästan direkt och storhandlade. Vi har precis myst med lite grillad kyckling, oliver, fetaost och vitlöksbaguette och nu sitter vi båda i soffan och äter lite lördagsgodis och kikar på bumbibjörnarna. Jag har lånat "Män som hatar kvinnor" av pappi och tänkte titta på den ikväll när M somnat. Jag hade hoppats på lite sällis men nu är det rätt skönt att få vara själv. Ska tända lite ljus och elda på min doftlampa, mysa mig ner under filten med Kakan i famnen.

I morgon blir det bio igen om jag inte är allt för krasslig. Nicke Nyfiken 2 går i Täby centrum och det blir M:s biopremiär. Vi får väl se om han orkar sitta still hela filmen, den är trots allt nästan en och en halv timme lång. han hr beställt coca cola och popcorn. Vem kan säga nej till de där underbart vackra klarblå ögonen? Inte jag i alla fall, inte idag.

1 kommentar:

Mari sa...

Krya på dig gumman ... synd att avståndet är som det är annars hade vi kunnat kura tillsammans ;) Kram