onsdag 19 augusti 2009

Som man bäddar får man ligga

Som ni märkt så har den här veckans blogginlägg gått i ordpråkens tecken. Ett ordpråk kan ju faktiskt säga rätt mycket. Jag ska försöka komma på något bra ordspråk som talar för de situationer jag just befinner mig i.
Jag hoppas köpet på bilen går igenom i morgon nu. Jag har en del att stå i i helgen. Jag har en del jag vill göra och behöver därför få loss lite flos. Håll tummarna för mig. Jag hade fört tänkt att åka upp till Dalarna och mina vänner där men jag spar den till en annan, bättre vald helg. Det har ju fiskats en del kräftor bland mina vänner, och med det kommer ju en kräftskiva :D Som jag sa tänker jag ta del i snapsen i alla fall.

En bra dag har det varit här hemma annars. M och Tuttut har lekt för kung och fosterland, som om det inte fanns någon morgondag! Vi har även hunnit förbi Täbban för att lämna in min telefon för reparation. En vecka skulle det ta för den att blir klar. Jag gissar på tre!!

Nu ska vi försöka få lillskrotarna att sova. Det är dagis i morgon hela dagen för jag kommer vara på Småglin!

Take care

Inga kommentarer: