fredag 14 augusti 2009

Den som gräver sin grav åt andra faller ofta själv däri


Tänk vad livet kan te sig underbart ibland eller hur?

Inget särskilt har egentligen hänt men jag är glad, gladare, gladast. Jag var i stan igår, fick lite sol, fick lite lunch, fick lite kaffe, alla tre med bästa sällskap. Sena eftermiddagen och kvällen spenderades hys Györis i Grimsta. vi lagade mat tillsammans och grillade och jag landade inte hemma föränn närmare tre i natt.
Jag fick ett bra samtal igår, en kvinna som är intresserad av min bil så jag ska snabbt iväg nu och tvätta av den lite. Den måste ju se representativ ut så att hon vill ha den. Hål tummarna för mig nu! Jag måste få den såld nu.

Annars är väl att M kommer hem idag och det blir fredagsmys i vanlig ordning. Han får själv välja sitt fredagsmys och det blir oftast något i stil med inlagda vitlökar, soltorkade tomater, fetaost och oliver. Toppen tycker ju mamma. Vi har nog en bilmekande gourmand among oss!

Jag vill tipsa om en bra bok som jag fick låna av lillan. Den andra boken av Kahled Hosseini "Tusen strålande solar". Liksom den förra handlar även den om livet i Afghanistan, hur regimen störtas, hur familjer håller hårt på sina seder och traditioner. Jag har inte läst mycket men jag kan knappt sluta!


Jag avslutar nu, måste iväg å tvätta bilen. Ha en underbar fredag för det ska jag ha!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Frågar M också varje dag vilken dag det är idag? Jolin frågar typ varje morgon och säger man fredag så blir hon jätteglad och skriker "FREDAGSMYS!". Dock är hon helt såld på ostbågar och får utbrott när hon inte får köpa den största påsen :) Fetaost och oliver lät ju bättre :)

Hjärtemammas sa...

Fredagsmys igår. Mille fick även en minipåse med ostbågar. En sån för 5 spänn du vet ha ha. Han försöker övertyga mig varje dag att det är lördag;) så man får äta lördagsgodis!